zondag 3 april 2011

16 december 2010 Half vol

Het overvalt me, is doorlopend aanwezig in mijn gedachten en eigenlijk wil ik het aan iedereen vertellen. Op het werk gezocht naar het proefschrift van Tonnie Coppus, arts verstandelijk gehandicapten, die in haar onderzoek concludeert dat in de onderzoeksgroep veel van de mensen met Down Alzheimer ontwikkelt, meestal na het 50e levensjaar. See is pas 43 en daarmee valt ze in de ‘vroege groep’ waar ik haar altijd ‘uit heb gedacht’. Als ik dat door laat dringen voel ik enkel paniek. Net een kaartje en een cd van een vriendin op de deurmat. Ze schrijft dat ik nu aan de verkeerde kant van de streep sta en ik er doorheen moet.... maar niet alleen. Lief! Puntje half vol, net als de gedachte dat ik dadelijk bij See ben voor een kop koffie (morgen vliegen Marcel en ik naar Madrid), dat ze woensdag helemaal in goede doen was toen mijn moeder en Vinc langs gingen, dat ze met kerst hier is en naast mij in ons bed slaapt, dat ze een echt Thomas-thuis gevoel heeft en dat dat mede komt door mijn inspanningen. Best half vol. Hmmmm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten