zaterdag 11 juni 2011

1 januari 2011 In bad geweest

In kleine zinnen doet ze verslag van haar belevenissen tijdens de kerstvakantie. Haar agenda ondersteunt, maar zo nu en dan raakt ze de weg kwijt in haar verhaal. Gelukkig zijn er lieve mensen die haar dan aanvullen. Zo is ze naar ‘sprookjesland’ geweest en heeft ze in het zwembad naar sportieve huisgenoten gekeken. Over water gesproken: ineens weet ze het weer. Ze is in bad geweest, met olie! We vullen het samen aan. Een lekker warm bad, olie om de huid soepel te houden. Helma heeft haar geholpen. Stralend lacht ze. Ze buigt zich voorover voor een knuffel, haar arm om mijn nek en haar hoofd tegen het mijne. Ik vul nog aan: ‘net als in Utrecht, waar je ook lekker twee keer in bad bent geweest. Mijn moeder was daarbij en Marcel en ik hebben je uit bad geholpen’. Ze weet het weer. Helpen, dat doe ik haar zo graag. Wellicht verstik ik haar soms. Ze zegt dan ‘kan ik zelf wel’. Maar god, wat helpt ze mij. Door kwetsbaarheid te tonen en door het mooiste en liefste te geven wat je een ander kunt geven: onvoorwaardelijke liefde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten