donderdag 17 november 2011

27 oktober 2011 Op de foto

Morgen is het zover: we gaan op de foto! Het is een cadeau voor mijn moeder haar 79e verjaardag. Een familie-foto-shoot bij een professionele fotograaf. Vanavond is See al onder de douche geweest en zijn haar haren gewassen. Nieuwe kleren zijn gekocht en liggen klaar. Ik heb met Marcel gekeken naar wat wij aan zullen doen en daarna ben ik naar mijn moeder gereden. Ook met haar heb ik voor de kast gestaan en setjes uitgezocht. We zijn er klaar voor! Helemaal leuk om zo met z’n allen op de plaat te gaan. Maar ook hier is er een andere kant. We doen dit nu om zo het moment te vangen. See is nu nog in staat om met ons te poseren. We leggen vast dat we er nog zijn; dat we See en elkaar omringen. Maar achter de foto’s zit ook verdriet. En angst. Wetend dat dit allemaal voorbij gaat. In de kamer hiernaast slaapt mijn moeder. Ik hoor haar in haar slaap praten. Hoewel ik het niet letterlijk versta weet ik wat ze zegt. Morgen op de foto. Juist nu. Nu het nog kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten