maandag 18 juli 2011

19 maart 2011 BN’er

Vandaag was de opening van het nieuwe Vintje, de kadoshop waarvoor See op haar werkplek (de kadogroep) produceert. Samen gingen we daarheen. See, moeder en ik. Als een soort van bekende Nederlander stapte See daar binnen. Van vele kanten klinkt het ‘ha Marie-José’ en ze straalt. Haar lieve en zachte kant wordt alom gewaardeerd en heeft haar populariteit gebracht. Op deze plek is ze geworteld en erkend. Wat wil een mens nog meer! Ze laat aan mijn en haar moeder haar werkplek zien waar ze, zittend tegenover haar beste vriendin, haar knip-en-plakwerk verricht. Om 15.00 uur is er in de miezer-regen de feestelijke onthulling van een nieuw mozaïek kunstwerk. Ik sta buiten en tussen de ballonnen zie ik haar in de verte met haar moeder zitten. Hoog en droog. Ze zwaait naar me en ik constateer verbaasd dat ze me op die afstand weet te ontwaren. Dat valt weer mee. Evenals de mededeling vanochtend dat haar verslikken nog niet al te heftig is…. Als BN’er doet ze het heel niet slecht. Holland’s Got Talent. Wel zeker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten