dinsdag 26 juli 2011

3 juni 2011 Mladic versus PGB

De zorgen om See en hoe het allemaal zal gaan hebben er een dimensie bij gekregen. Het overheidsbeleid lijkt nadelig uit te pakken voor het Persoons Gebonden Budget, ofwel PGB. Geruchten doen de ronde: 90% van de budgethouders gaat het PGB verliezen. Via een vriendin die voor Radio 1 werkt krijg ik de uitnodiging om in een interview hierop te reageren vanuit ons persoonlijke verhaal. Een mooie kans die ik graag aangrijp. Ik bereid me voor en reis af naar Hilversum. Net voor de uitzending komt dan het bericht dat de ex-Bosnisch-Servische–generaal Mladic naar Nederland is overgebracht. Hij wordt voorgeleid aan het Joegoslavië-tribunaal en landt elk moment op Rotterdam airport. De NOS neemt op dat moment Radio 1 over. Mijn interview gaat niet door. Met een katerig gevoel rijd ik terug naar Utrecht. De volgende dag blijkt alle nieuws waar: Mladic achter de tralies, 90% bezuiniging op het PGB maar ook dat mensen met een verblijfsindicatie (waaronder See) hun PGB zullen behouden. Ik heb geblogd op de site van mijn werk, mijn nek uitgestoken en gepiekt. Mladic versus PGB. Het nieuws dat telt. Gelukkig treft het ons niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten